האם אנבלה תהיה הדור הבא של משאבות ההנקה?

פיתוח ישראלי חדש, משאבת החלב אנבלה מגייסת את הטכנולוגיה לטובת נשים מניקות. משאבת החלב של אנבלה מדמה בצורה מדהימה את פעולת היניקה שמבצע התינוק. עפ"י ניסויים שבוצעו הראתה משאבת החלב אנבלה תוצאות כפולות מכל משאבות החלב הפופולריות כיום בשוק. על הפיתוח החדשני במאמר הבא.
האם אנבלה תהיה הדור הבא של משאבות ההנקה?
האם משאבת אנבלה תשנה את עולם השאיבה?

לפי מחקר שעשו ב-MIT על נשים שואבות, משאבות ההנקה שקיימות כיום בשוק מוציאות מרוב הנשים רגשות מאוד שליליים. 
אך מצד אחד הרוב שונאות אותן, ועם זאת אין להן ברירה אלא להשתמש בהן.
נשים יוצאות לעבוד, מפתחות קריירה ובחלק גדול מהמקרים הופכות למפרנסות העיקריות בבית.
על מנת ללכת לפי המלצת משרד הבריאות העולמי ולהמשיך להניק עד גיל שנתיים (או לפחות שנה), הן חייבות לשלב בין הנקה לעבודה, ולכן: שאיבה.

זאת הסיבה לכך ששוק המשאבות עולה כל שנה ב-10% בערך, ואף צפוי להכפיל את עצמו עד שנת 2025.
הבעיה העיקרית כרגע היא שמשאבות ההנקה כיום מזכירות פומפות עם פולסים של ואקום. זה לא דומה אפילו לאיך שתינוק אמור לינוק, וזאת הסיבה לחוסר היעילות במשאבות.



אחת הסיבות להיווצרות חלב בשד, היא פעולת היניקה שמבצע התינוק אשר גורמת לשד לייצר יותר חלב. אם הפעולה הזאת לא משוחזרת בצורה טובה, השד לא יוציא הרבה חלב ולאט לאט רוב הנשים השואבות יעברו לתחליפי חלב ויוותרו על ההנקה.
אך הסטרטאפ הישראלי אנבלה הולך לשנות את המציאות הזו.

אנבלה זו משאבת חלב ייחודית אשר מדמה יניקה של תינוק בצורה הכי מדוייקת שאפשר כיום.
בניסויים הראשונים שאנבלה ערכה בתנאי מעבדה, הראתה המשאבה תוצאות פי 2 יותר טובות מהמשאבות הפופולריות כיום בשוק.

וזה לא מפתיע כאשר מנגנון השאיבה נראה כך:

בסרטון הזה ניתן לראות כיצד מנגנון היניקה כולל נשימות, חך, לחיים, לשון וכל מה שצריך להיות בפה של תינוק.
בנוסף לקצב הפולסים אשר מנסה לדמות כמה שיותר את קצב שאיבת התינוק (ואגב הוא גם ניתן להתאמה לכל אמא).
שימו לב שהמשאבה גם שקטה, ולא נשמעת כמו טרקטור חורק (בעיה אשר מאפיינת משאבות רבות אחרות כיום).

על המנגנון של המשאבה הוגש פטנט, אבל אנבלה לא עצרה שם.
המשאבה הזאת הולכת להיות חכמה, וללמוד את המשתמשות שלה על מנת שתוכל להמליץ להן על תוכניות שאיבה מותאמות לפי כל אם מניקה, והשעה ביום.
הפלטפורמה תאפשר לשתף מידע, ליצור בנק חלב ולפרסם מוצרים נוספים עבור אמהות.



אז מי עומד מאחורי הפרוייקט?
על המשאבה של אנבלה חשבה מאשה ולדברג, שהפכה לאמא זמן קצר לפני כן ונתקלה בבעיה של משאבות ההנקה בעצמה.
לדבריה, היא פנתה לבעלה סניה ולדברג (מומחה שיווק מוכר) וביקשה שיבנה לה משאבה כזאת.
ברגע שסניה הבין שאין משאבה כזאת בעולם, הוא אמר שזה יכול להיות אחלה סטרטאפ וגייס לצורך כך את המהנדס רון אדלמן. 
בקמפיין שהם עשו באינדיגוגו, הצליח הצוות לגייס 145,000$, ובהמשך הם צירפו עוד מספר מהנדסים ואת המנכ"ל אורי יפה, שלפני כן ניהל את הפעילות של אמדוקס באנגליה.

לדברי סניה ולדברג:
"ההצלחה של הקמפיין נובעת בעיקר מהעובדה שהשוק נשלט בידי 3 חברות גדולות שלא ממהרות לחדש את הטכנולוגיה.
ברגע שהקמפיין עלה, תוך כמה שבועות כבר היינו על מעל 4 מיליון צפיות של אמהות נלהבות. 
עלות ייצור של משאבה אחת היא לא גבוהה, ולעומת זאת המחיר שלה יכול להגיע עד פי 10 מעלות הייצור.
לכן לחברות הגדולות אין סיבה להתאמץ ולחדש כרגע, כי אף אחד לא מנסה לקרוא עליהן תיגר, השוק עולה במילא והרווחיות נהדרת.

כבר דיברו איתנו שתיים מתוך שלוש החברות הללו, ועוד חברה אחת מתחום התינוקות בארץ.
זה בנוסף לבערך 40 מפיצים מכל העולם.
כולם מחכים לראות אם נצליח או לא ומנסים לשאול פה ושם שאלות טכניות.
כמובן שאנחנו לא עונים עליהן, למרות שהציעו לנו לחתום על NDA.
בנתיים הניסויים מראים שנצליח בגדול."
כיום הצוות עובד על אופטימיזציה לדגם הקיים, כאשר מאשה מבצעת את כל הניסויים הראשונים על עצמה ויחד עם צוות המהנדסים היא עובדת על כך שבשנה הקרובה אמהות מניקות יוכלו ליהנות מחווית שאיבה טובה בהרבה.

לדברי המהנדס רון אדלמן: "אנחנו הולכים להיות האייפון של משאבות ההנקה".  
כל מה שנותר הוא לאחל להם המון בהצלחה, ולקוות שהמחיר לא יהיה כמו של אייפון.

עוד על אנבלה




 Made with ❤ by PEOPLE