משרת אם

- המדור לחיפוש ומציאת עבודה
משרות מתוך alljobs

טיפים לחיפוש עבודה

בראש של מנהלת משאבי אנוש - חלק א'

בראש של מנהלת משאבי אנוש - חלק א'


הנה, אחרי 9 חודשים של ציפייה ותכנונים הוא יצא!

הוא מדהים! כל כך חמוד, כל כך חסר אונים ועם כאלה ריאות בריאות שאת כבר מזמן לא זוכרת מה זה חמש שעות שינה רצופות... הופ, את מבינה שמציאות חדשה נולדה יחד איתו.

את ארוחות הצהריים עם החברות החליפו השאיבות, את הסרט של ימי חמישי עם הבעל החליפה רוטינת השינה של החמוד הקטן, את מסעות השופינג המטורפים החליפה החלפת חיתולים ואת שיעור הספינינג הקבוע החליף חוג שחיית תינוקות... אלו החיים שלך במשך שלושה חודשים (לפעמים ארבעה/ שישה/ שמונה/ שנה...). אחרי כל זה קשה לחזור לשגרת עבודה לא משנה אם זו משרה מלאה או חלקית. אבל זה המצב, מתחילים בחיפוש עבודה...

בכתבה הזו אנסה לתת לך נקודת מבט טיפה שונה- של אותה רכזת משאבי אנוש, נקרא לה שולה, שמגייסת לתפקיד חלומותייך. התפקיד שיאתגר אותך, בחברה נעימה עם אנשים מגניבים וכמובן התפקיד שיאפשר לך לחזור הביתה במצב שמיש לילד שלך (נו, את יודעת... לפני שהוא נרדם).

אפתח ואומר משהו שאת כבר בטח יודעת: חיפוש עבודה זו עבודה במשרה מלאה (או כפי שחברה אמרה לי פעם- זה כמו לחפש בן זוג). זה קשה וזה מעייף. וכשיש לך תינוק מתווספת לזה גם הלוגיסטיקה של "איך אני מתאמת את הראיון עבודה כך שהוא לא יתנגש לי עם להוציא אותו מהגן?". אבל אל תתייאשי, זה בהחלט אפשרי.

 

שלב 1: ההכנות / עבודות רקע קדחתניות

קורות החיים הם "כרטיס הביקור" שלך. לכן, כשאת משכתבת את קורות החיים הקפידי שהם יהיו באורך של עמוד אחד (One pager). גם אם לפני חופשת הלידה הייתה לך קריירה מפוארת של 20 שנה, תדעי לתמצת אותה לדברים הרלוונטיים.

בני את קורות החיים בסדר הבא:

  • פרטים אישיים: שם, תאריך לידה, כתובת מגורים, טלפון וכתובת מייל. לגבי מצב משפחתי, זה נתון לשיקולך. לא חייבים לכתוב את זה וזה גם לא חוקי לשאול בראיון אם את נשואה ופלוס כמה. אם את רוצה לשקף את המצב הקיים כבר מההתחלה, אז תכתבי... ככה לפחות תחסכי בראיון את זמן השאלות המכוונות לגילוי המצב המשפחתי שלך.
  • השכלה: כיתבי מה למדת ואיפה. וותרי על הדגשת הממוצע ציונים שהיה לך (זה לא באמת מעניין את המעסיק).
  • ניסיון תעסוקתי: צייני בין איזו שנה לאיזו שנה עבדת, תפקיד וחברה. אז מה אם העבודה האחרונה שלך הייתה 2006-2010 ואנחנו עכשיו באוגוסט 2012? זה בסדר, מי שיהיה מעוניין בך יתקשר ויברר את פשר "החור" הזה ואז תוכלי להסביר.
  • צבא: אלא אם כן הרגע השתחררת, אין צורך לפרט מעבר לתפקיד וחיל. זה בהחלט מספק.
  • שונות: תוכנות (לא, אינטרנט זו לא תוכנה), קורסים רלוונטיים, שפות (אלא אם כן גרת 5 שנים במדינה זרה, את לא יכולה לומר שהשפה הזרה הזו היא ברמת שפת אם).
  • עצה אישית, אין צורך בשני דברים שאנשים מאוד אוהבים (משום מה): תכונות אופי (כן כן, כולנו מלאי מוטיבציה, אחראים ומסודרים) ותמונה (שבד"כ מלפני כמה שנים טובות). בראיון כבר יגלו אם את אכן מלאת מוטיבציה ויוכלו להתרשם פנים מול פנים מאיך שאת נראית.

סוד מקצועי: שולה (זוכרת? רכזת הגיוס שלנו) שקיבלה את קורות החיים שלך לרוב לא יודעת את כל הפרטים הקטנים והטרמנולוגיות של כל המשרות אליהן היא מגייסת. אז כשאת כותבת קורות חיים תנסי להימנע מתיאורים ארוכים מדי והשתדלי להשתמש במילות מפתח שכולם מכירים.

 

שלב 2: איך ומתי שולחים קורות חיים / הזמן להיות יצירתיים

איך:

היום כל החברות יודעות שאפיק הגיוס הטוב ביותר הוא "חבר מביא חבר". זה מייצר מחויבות אצל העובד החדש שמגיע דרך חבר, מספק לארגון המלצות אמינות על המועמדים והכי חשוב-  חוסך את עלויות העמלה לחברות השמה (הכסף מדבר גם בתחום הזה).

ופה נכנסים ה-Facebook  וה- Linked In לתמונה. תתחילי לעבור על רשימות החברים שלך, תחשבי על החברים והמשפחה שלך, איפה הם עובדים? תתחילי להיזכר באנשים שעבדת איתם בעבר, אנשים שלמדת איתם באוניברסיטה...  בטוחה שתצליחי לדוג לא מעט אנשים שיוכלו להעביר את הקורות חיים שלך הלאה. במיוחד אם תרחיקי צעד אחד קדימה ותכתבי בשורת הסטטוס שלך שאת מחפשת עבודה... אפילו אם זה רק בשביל לסחוט כמה לייקים מחברים תומכים.

אם לא חברים אז אתרים! יש היום המון אתרים של חברות השמה ואתרי הפצת קורות חיים. פשוט נרשמים לכמה כאלה, מעלים קורות חיים, בוחרים לאילו תחומים את רוצה להגיש מועמדות והופ! בלחיצת כפתור אחת הפרטים שלך מתעופפים לחברות השמה.

 

מתי:

אל, פשוט אל תשלחי קורות חיים בחגים או שישי שבת. למה? חישבי על  שולה. הנה היא מגיעה למשרד בבוקר, פותחת את המחשב ורואה את עשרות קורות החיים שהגיעו אליה במהלך הסופ"ש או החג. דמייני אותה מתחילה לעבור על כולם ואחרי כעשרה כאלה, היא כבר ממש לא זוכרת את הקורות חיים של הבחורה (את, כמובן) שנראתה לה עד לפני רגע כמאוד מתאימה. לא חבל להתפספס ככה?

 

שלב 3: הראיון הטלפוני / "מיני רושם ראשוני"

הנה את מקבלת טלפון משולה וזה הזמן להרשים!

לכן העצה הכי טובה שאני יכולה לתת לך היא שאם אין לך זמן לדבר באותו רגע (ילד בוכה, רעש של רחוב...), תתנצלי ותחזרי אליה כשתהיי במקום שקט. תעשי לעצמך עוול אם תדברי איתה כשאת לא מרוכזת. גם לא תשמעי עד הסוף את כל המידע לגבי המשרה וגם היא לא תוכל להתרשם ממך כי לא תהיי מרוכזת.

בשיחה הקפידי לברר פרטים לגבי המשרה שמבחינתך מהווים "קווים אדומים". לכולנו יש כאלה וזה יכול להיות כל דבר; מיקום המשרה, נסיעות לחו"ל, שכר, שעות עבודה וכן הלאה. הרגישי חופשי לשאול (אבל בעדינות). אחרי הכל, את לא רוצה לבזבז את הזמן שלך, או של שולה על ראיון כשאת יודעת בוודאות שזה לא יתאים.

אם בסוף הראיון הטלפוני קבעתם פגישה, הקפידי לרשום את כל הפרטים כולל מספר הטלפון כדי שתוכלי להודיע אם תאלצי לבטל או לדחות את הראיון.

 

מקווה שצלחת את הראיון הטלפוני בשלום. בשבוע הבא נדבר על הראיון הפרונטלי, תשובות לשאלות נפוצות בראיונות ומעמד חתימת חוזה ההעסקה.

 

 לקראית המשך המאמר: בראש של מנהלת משאבי אנוש - חלק ב' - לחצי כאן! 

 

יוליה זבדיבקר היא מנהלת משאבי אנוש בחברת ביומד

המשך הכתבה
בראש של מנהלת משאבי אנוש - חלק ב'

בראש של מנהלת משאבי אנוש - חלק ב'


בשבוע שעבר דיברנו על השלבים שצריך לעבור בדרך לראיון העבודה הנכסף. נתתי לכן טיפים על איך לעבור את מכשולי קורות החיים והראיון הטלפוני. לקריאת הכתבה הקודמת לחצו כאן.

השבוע נתמקד בראיון עצמו-  איך להציג את עצמך, מה לשאול את המראיין, איך לענות ואילו נושאים את יכולה להרגיש בנוח לפתוח לדיון.

 

שלב 4: הראיון / רגע האמת

העובדה שזומנת לראיון אומרת ששולה (רכזת הגיוס) רואה אותך כמועמדת מתאימה, זה נקודת ההתחלה שלך, לכן כדאי להתמקד בלחשוב על השאלה הבאה: "איך אני ממנפת את עצמי כדי שיראו כמה אני מתאימה?".  כאן נלקחים בחשבון שני פרמטרים: הופעה חיצונית (כי לא חשוב מה אומרים על יפי הנפש, בעולם שלנו Presentation is everything) והתנהלות בראיון.


הופעה חיצונית:

המטרה שלך היא להראות לשולה שהעובדה שאת אמא לא אומרת שכתמי מטרנה הם קישוט קבוע על החולצות שלך ונעלי קרוקס מוגבהות אלו הנעליים הכי אלגנטיות שתוכלי לנעול (כן, אני יודעת שזה הכי נוח). לגבי הלבוש עצמו, קשה לומר שיש "שטנץ" קבוע, אבל יש כמה כללים עליהם כדאי להקפיד:

  •  בואי נודה באמת, אחרי לידה לוקח זמן לחזור למידות של לפני ההריון. לכן אתן טיפ חשוב ששאלתי מחברה סטייליסטית: תתלבשי למידותיך. אל תנסי להידחס לחולצה המחויטת שקנית לפני ההריון. עדיף להשקיע בחולצה חדשה שתשמש אותך כסוג של מדים לכל סבב הראיונות.
  • תבחרי בחולצה ומכנסיים / חצאית בצבעים אחידים. עדיף חולצה בהירה שתאיר את הפנים (חולצה לבנה תעשה את העבודה הכי טוב)
  • אל תפחדי ללבוש חצאית (כל עוד היא באורך של מתחת לברך כמובן) את בכל זאת אישה...
  • בלי נעלי אצבע! וכן, נעלי אצבע מעור שעלו לך 600 ₪ זה עדיין נעלי אצבע
  • וותרי על ריבוי תכשיטים, לקים צבעוניים ואיפור כבד. לא פעם מגיעות מרואיינות ומרוב נצנוצים אי אפשר למקד את המבט

כידוע קוד הלבוש תמיד תואם את סוג מקום העבודה. תמיד כדאי לנסות לברר מבעוד מועד אצל שולה שלנו לגבי קוד הלבוש כדי תוכלי להתכוונן לרוח מקום העבודה כי תאמיני או לא, יש כזה דבר "יותר מדי מחויט".

 

התנהלות בראיון:

  • תהיי בטוחה ששולה בוחנת אותך מהרגע שנכנסת בדלת, אבל ראיון עבודה זו הזדמנות גם עבורך לבחון את החברה אליה. הגעת הקפידי להגיע חמש דקות לפני המועד שנקבע, זה יאפשר לך להתרשם לפני שתכנסי לראיון עצמו מההתנהלות בחברה. תשימי לב לפרטים הכי קטנים, כמו מה אנשים לובשים ומה רף הגילאים של האנשים שמסתובבים במשרד (זה מרמז על התרבות הארגונית).
  • אל תתביישי להושיט יד ללחיצה כשאת מגיעה ומסיימת. אפשר לומר הרבה על בן אדם לפי לחיצת היד שלו.
  • אם מציעים לך לשתות-  אל תסרבי. גם אם את לא צמאה, תיקחי כוס מים. תהיי בטוחה שתשמחי שיש לך משהו להרטיב את הגרון אחרי שתבלי את העשרים דקות הבאות (במקרה הטוב) בלדבר.
  • שפת גוף מאוד חשובה! לכן כשאת מתיישבת מול המראיין תתיישבי רגל על רגל, זה יגרום לך ליציבה זקופה.
  • הניחי את התיק שלך בצד. מרוב לחץ הרבה מרואיינות נשארות עם התיק על הברכיים במשך כל הראיון וזה נראה כאילו את בעמדת זינוק.
  • בסיום הראיון אל תתביישי לברר פרטים שחשובים לך לגבי המשרה, תמיד תשאלי מה השלב הבא בתהליך הראיונות (אולי יהיה עוד ראיון, מבחן חיצוני...) ומה טווח הזמנים לסגירת המשרה.

יש כמה תשובות שאת חייבת להכין בבית אם את רוצה למזער את ההתקלות למינימום:

  • "ספרי לי על עצמך"- השאלה האהובה על שולה וכל חבריה לעבודה. השאלה הזו מאפשרת לראות את יכולת הביטוי שלך ואיך את מציגה את עצמך.
  • "מה הוא היתרון והחיסרון הכי גדול שלך?"-  "פרפקציוניסטית" זה לא חיסרון ולא יתרון. זה מה שרשום בעמוד 65 בספר הדרכה על ראיונות. אז בבקשה (בבקשה!) תוציאי את המילה הזו מהלקסיקון שלך. עדיף שתדגישי את היתרונות כמו עבודה מהירה ומדויקת, שאת לא מתחילה לעבוד לפני שאת מבינה את פרויקט, יכולות ניהול טובות... כשאת מדברת על חסרונות, צייני דברים שלא יגרמו לך להראות כבעייתית. למשל ללמוד להאציל סמכויות...
  • יש מראיינים שאוהבים להתקיל בשאלות רקע שיכולות להוציא אותך משיווי משקל כמו "איזה ספר טוב קראת לאחרונה?" ("הפיל שאהב תות" לא נחשב), "מה את אוהבת לעשות בשעות הפנאי?". גם את התשובות לשאלות הללו הכיני מראש.

שלב 5: סגירת תנאים ותחילת העבודה  /  הנה זה מתחיל...

זו העבודה שרצית, החברה מדהימה, המנהל נראה ממש נחמד והחוזה... החוזה ארוך ומסובך (!$%#?&).

אל תיבהלי, קחי את החוזה, לכי לחדר שקט בבית ותתחילי לקרוא. החוזים בד"כ סטנדרטיים עם שינויים המותאמים לחברות שונות, לכן לא הכל קריטי. התמקדי בדברים הבאים:

  • שכר- במקרה של שכר שעתי, שימי לב לכך שאחוזי השעות הנוספות יצויינו במפורש. במקרה והשכר חודשי, חייב להיות גם פיצול של שכר בסיס ושעות נוספות, אם כי במקרה הזה זה לא ממש משחק תפקיד.
  • תנאים סוציאליים- ביטוח מנהלים /  קרן פנסיה וקרן השתלמות.
  • משך הודעה מראש- ע"פ חוק זה 30 יום, במקרים מסוימים ניתן להגיע להסדר של הודעה מוארכת.
  • רכב-  שימי לב אם השכר שלך הוא פלוס רכב או כולל רכב. ההבדל הקטן הזה מתורגם לכמה אלפים טובים כל חודש.
  • שונות- טלפון נייד, השתתפות בהוצאות...

אחרי שקראת, תרגישי חופשי להרים טלפון לשולה לקבלת הבהרות. זה כמו בצבא: עדיף לשאול את כל השאלות (לא משנה עד כמה הן קטנות) לפני תחילת העבודה ולא אחרי.

 

לסיום, חשוב שתיזכרי דבר אחד חשוב מאוד: זה שאת אמא לא עושה אותך עובדת פחות טובה גם ובעיקר אם זאת משרת אם. להפך, זה עושה אותך עובדת יעילה יותר, אחראית יותר ולויאלית יותר. את הגישה הזו את צריכה להציג לכל אורך התהליך של החזרה שלך לשוק העבודה בכל שלב ושלב.

נכון, עדיין יש מעסיקים שיעקמו את האף, אבל הרוב מבינים שמה שחשוב בסופו של דבר אלו התפוקות שאת מביאה. אם את משקיעה בעבודה, המעסיק יסלח לך על כמה ימי יציאה מוקדמת ומחלת ילד.

 

 

יוליה זבדיבקר היא מנהלת משאבי אנוש בחברת ביומד

המשך הכתבה
חיפוש עבודה ואימהות

אימהות וחיפוש עבודה


חיפוש עבודה הוא תהליך מאתגר לא רק עבורינו האמהות. זהו תהליך שמורכב מכמה שלבים ואם לא נעבור אותם בהצלחה סביר להניח שהעבודה שנמצא לא תעמוד בציפיות שלנו ולא תחזיק לאורך זמן.

 

שלב 1- ההחלטה

בתור אמא השלב הראשון בתהליך הינו קבלת ההחלטה שאת מוכנה לצאת לעבודה.

ההחלטה צריכה להיות מורכבת מכמה גורמים אבל בראש ובראשונה הרצון שלך ותחושת הבטן. גורמים נוספים חשובים הינם המצב הכלכלי בבית ועמדת בן הזוג בנושא.
משסיימת ללבן את הסוגיות האלו, החלק החשוב בשלב זה הוא להיות שלמה עם ההחלטה. חוסר שלמות עם ההחלטה לצאת לשוק העבודה שוב יגרום לך לקשיים בתהליך חיפוש העבודה, תיסכול, אכזבה, הסתכלות על חצי הכוס הריקה וחוסר שלמות.

 

שלב 2- הכנות

ההכנות לתהליך חיפוש העבודה מורכבות בעיקר מלהכין את הקרקע לתהליך החיפוש:

  • תקופה- בדיקה ביחס לתקופה בה את הולכת לחפש את העבודה- באוגוסט וכן בחגי ישראל רוב מקבלי ההחלטות נמצאים בחופשה ולכן ישנה האטה בתהליכים מסוג זה. כיוון שגם המסגרות החינוכיות נמצאות בחופשות בתאריכים אלו אולי עדיף לדחות את תהליך העבודה לאוקטובר ולחסוך זמן יקר וכסף על מסגרות חינוכיות חלופיות.
  •  איפה לחפש? עירכי מחקר בנושא שוק העבודה:
    • בדיקת אתרים ייעודיים לחיפוש עבודה
    • התייעצי עם חברות לגבי משרות המתאימות לאמהות ואיך הן מסתדרות עם קריירה ומשפחה.
  • קורות החיים- כתיבת ועדכון קורות החיים שלך.כמה טיפים לאמהות בכתיבת קורות החיים:
    • קובץ קורות החיים חייב להיות דינמי ומשתנה בהתאם למשרה אליה את שולחת את קורות חייך. אל תשלחי את אותו הקובץ למשרה בתחום אדמיניסטרטיבי ולמשרה בתחום שיווקי. למשל, אם החלטת לשלוח את קורות החיים למשרה בתחום פקידותי- הדגישי את הניסיון התעסוקתי שלך בתחום. אם עבדת במקומות נוספים בתפקידים נוספים הרחיבי את הניסיון שלך במקומות אלו והדגישי אותו בקורות החיים. אם החלטת לשלוח את קורות החיים למשרה הדורשת ידע ספציפי בתוכנת מחשב ואת בעלת ידע זה, הדגישי את הידע.
    • חורים בקורות החיים- אלו עשויים לגרום לקורא לחשוב כי את לא רצינית. לכן אם היית בחופשת לידה ארוכה לרוב עדיף לציין זאת בקורות החיים ולא להשאיר "חור" בתקופה זו.
    • מצב משפחתי- האם לכתוב שיש לי ילד או לא? לשיקולכן ועפ"י מד האמת הפנימית שלכן. הנושא יעלה בכל מקרה בין אם בשיחה הטלפונית ובין אם בראיון העבודה. התשובה אמורה להיות פשוטה- אם אתן פונות מלכתחילה למשרת אם או למשרה חלקית זה לא משנה אם יידעו שיש לכן ילדים. אם אתן פונות למשרה מלאה התשובה מעט שונה. לצערי מעסיקים שרואים שאת אמא לילד/ים מבינים את הצורך שלך לצאת בזמן ולכן עשויה להתעורר בעייתיות בשלב זה. העדיפות במקרה הזה לציין את זה בראיון העבודה ולא בקובץ קורות החיים.
    • מכתב מקדים- הצורך במכתב מקדים הוא אישי. לטעמי מכתב מקדים מעט מעמיס על קורות החיים. אם כך, מתי כן? אם יש לכן משהו משמעותי לכתוב ואתן רוצות שיידעו את זה. למשל, אם בחרת לכתוב שאת אמא לשני ילדים אבל עדיין פנויה לעבוד במשרה מלאה ואין לך בעיה עם השעות עדיף לציין זאת.

 שלב 3- החיפוש

אז אחרי שקיבלנו את ההחלטה ועשינו את כל ההכנות אנחנו מוכנות לחיפוש. אמא, הפנימי- חיפוש עבודה הוא עבודה, לכן, השקיעי בכך את אותן האנרגיות שהיית משקיעה במקום העבודה שלך- קומי בבוקר, שתי את הקפה הראשון של הבוקר, התלבשי ושבי על המחשב.

  • התחילי לשלוח את קורות החיים שלך למשרות רלבנטיות. אם ישנה משרה שאת מאוד רוצה אפשרי להתקשר לגורם המגייס ולהפנות את תשומת הלב לקורות חייך.
  • התחילי להפיץ בין חברים ומכרים שאת מחפשת עבודה- היי מדוייקת וספיציפית ביחס לדרישותייך על מנת שיידעו למי להפנות את קורות חייך. למשל- אני מחפשת עבודה בתחום הגיוס ומחפשת קשרים עם רכזות גיוס בהיי-טק.
  • אם קיבלת טלפון ואינך יכולה לדבר כיוון שהקטנים בסביבה וזו שעה לחוצה קחי את מספר הטלפון של הגורם המגייס וקיבעי איתו שעה בה תוכלי לחזור אליו ולדבר בשקט ובריכוז.
  • קיבעי ראיון עבודה בזמן בו יהיה לך נוח להגיע ולא תהיי לחוצה לסיימו- קחי בחשבון כי יש מגייסים שבאותו היום כבר עושים מבחני מחשב או ראיון נוסף ולכן רצוי שתהיי זמינה לכך ורגועה (על מנת לחסוך לך את ההגעה שוב).

 

שלב 4- הסגירה

שלב זה הוא אישי כיוון שהיום החוזים הינם אישיים. עשי סקר שוק לפני שאת הולכת לסגור את החוזה. בידקי מה חשוב לך ומהם הגבולות שלך מבחינת שכר, שעות עבודה, טלפון נייד, רכב, תשלום עבור נסיעות, תנאים סוציאליים ותנאים נילווים כמו ימי חופשה, ימי מחלה, דמי הבראה וכל דבר אחר שחשוב לך לקבל וניתן לנהל עליו משא ומתן.

קחי את החוזה הביתה, קיראי אותו ברוגע והתייעצי לגבי הסעיפים בו בטרם את חותמת על החוזה.

ביחס לתאריך תחילת העבודה- קיבעי תאריך אפשרי על מנת שתוכלי לסיים את כל הסידורים כולל בדיקות רפואיות שהזנחת, קליטת ילד בגן וכו.

הכי חשוב שתהיי שלמה עם ההחלטה ותהני ממנה.

 

שלב 5- חגיגות

עכשיו, משעברת את כל התהליך, מצאת את האחת ואת שלמה עם ההחלטה- מיצאי זמן לחגוג את המאורע. פנקי את עצמך על העבודה והדרך המדהימה שעשית והכי חשוב- תהני מהדרך ומהתוצאה.

** המלצותיי אינן גורפות ולא מתאימות לכל מקרה- יש לשקול כל מקרה לגופו.


הכר את המומחה: לירון גור שטייגמן היא אמא לרומי ולעוד אחד בדרך, מנחת סדנאות, יועצת, יד מכוונת ומאמנת לנשים ולאמהות בחברת "כלים- אימון לאיכות חיים". ללירון רקע עשיר בגיוס ואבחון מועמדים בארגונים ביניהם חברות כגון :פלאפון תקשורת, ביטוח ישיר ועוד.. להתייעצות ובדיקה אישית ניתן לפנות אל לירון במייל: liron@kelim.biz

 



Image courtesy of FreeDigitalPhotos.net


המשך הכתבה
כיצד להתאפר לראיון עבודה

כיצד להתאפר לראיון עבודה


אומרים שרושם ראשוני נקבע בשניות הראשונות לאחר שאדם נכנס לחדר. כלל זה חשוב מאוד כשאנו נכנסים לראיון עבודה. הרושם הראשוני שאנו מעבירים למראיין יכול להשפיע על קבלתנו לעבודה.

חשבי איזה רושם את רוצה לשדר למראיין- בטחון עצמי ורעננות הם שתי תכונות אופי חשובות בראיונות עבודה ואם את מתראיינת לתפקידים כמו אשת מכירות, הדרכה  או כל תפקיד אחר הדורש עמידה מול קהל, המראה חשוב פי כמה.

איפור נכון לראיונות עבודה הוא איפור טבעי שידגיש את הנתונים הטבעיים שלנו ויסתיר את הפצעונים, הפיגמנטציה ואם צריך, גם את השקיות השחורות מתחת לעיניים. הסוד הוא שקשה מאוד להבחין שהתאפרת,ובכל זאת את נראית טוב ומטופחת. הרעיון הכללי הוא להדגיש את תווי הפנים בגוני איפור דומים ככל האפשר לגוונים הטבעיים של העור ובטשטוש מושלם.

אז איך עושים את זה נכון? דנה לוי, מאפרת בסגנון טבעי, מסבירה לנו:

רצוי לזכור כי המראה שלנו הוא מה שמייצג ומעניק את הרושם הראשוני עלינו והאיפור הוא

חלק בלתי נפרד מהרושם ראשוני. המראה החיצוני  הוא הפרט הראשון שהמראיינים יתמקדו בו.

האיפור צריך לשדר ניקיון ויופי טבעי בצבעים סולידיים , רגועים ונעימים ובנוסף, רצוי להימנע משימוש במוצרי איפור מבריקים ונוצצים. איפור מוגזם ודרמטי עלול ליצור רושם שלילי ומוטעה אצל המראיין ולכן חשוב מאוד לשמור על מראה אלגנטי ונקי.

כמה שפחות איפור יותר טוב .חשוב להרגיש נוח, להרגיש את. אז בואי נתחיל...

 

שלבי האיפור הנכונים לראיון עבודה 


טיפוח :

השלב הראשון באיפור מתחיל בניקוי הפנים בתכשירים המתאימים לסוג העור שלך. מראה עור הפנים הוא חלק גדול מההופעה שלנו , הוא הכרטיס ביקור היעיל ביותר שיש ברשותנו במהלך היום. שאריות איפור , לכלוך ושומן מצטברים וחוסמים את הנקבוביות.בזמן השינה עור הפנים מפריש כמויות שומן גדולות, ואיתן מופרש גם לכלוך שנאגר בנקבוביות. מדי בוקר כדאי לשלב ניקוי של עור הפנים,שימוש במי פנים ומריחת קרם לחות.

 

יצירת גוון פנים אחיד :

מייק אפ משמש כבסיס ומקנה לעור הפנים מראה אחיד וחלק. חשוב להשתמש במייק אפ שהגוון שלו זהה לחלוטין לגוון העור שלך. חשוב לדעת להשתמש בו ולהתאים אותו לסוג העור ולעונות השנה. בעונת החורף ולבעלות עור יבש מומלץ להשתמש במייק אפ על בסיס לחות שיגן על הלחות הטבעית של העור ובעונת הקיץ ולבעלות עור מעורב ושמן מומלץ להשתמש במייק אפ על בסיס מים כדי לא ליצור מראה איפור כבד. ניתן למרוח מייק אפ בעזרת ספוגית סיליקון לחה, או מברשת ייעודית הנותנת תחושה "קלילה" יותר.

  • המלצה של דנה- מייק אפ פודרה , המעניק שתי פעולות מהירות במוצר אחד. הוא עשיר בלחות ויחד עם זאת מתקבע במהירות על עור הפנים. המייק אפ מגיע באריזה נוחה, עם מראה, המאפשרת נשיאה בתיק לתיקונים במהלך היום.

קונסילר :

משמש להבהרה ונטרול עיגולים כהים מתחת לעין, כיסוי נקודתי של פצעונים וכתמי פיגמנטציה. אם עורך חלק ואין לך עיגולים כהים מתחת לעיניים, אין לך צורך בקונסילר.

מומלץ להשתמש בגוון אחד בהיר יותר מגוון המייק אפ ולאחר הנחת המייק אפ.

קונסילר נוזלי -הקונסילר הנוזלי יכול להיות על בסיס מים/סיליקון ונותן לעור מראה עדין קליל ורענן. בעל כיסוי דק מתאים בעיקר לנשים בעלות קמטוטים באזור העיניים, נשים בוגרות ונערות.

קונסילר מוצק -הקונסילר המוצק על בסיס שמן בעל כיסוי עבה והסתרה טובה ועמידה מתאים בעיקר לנשים בעלות עור בעייתי, כהויות סביב העיניים, סימני עייפות וכ"ד.

*המלצה של דנה- קונסילר טבעי במרקם נוזלי בצורת טוש, נוח מאוד לשימוש, מגיע במגוון רחב של גוונים,ישנה אפשרות לשלוט בכמות החומר וניתן לנשיאה בתיק לתיקונים במהלך היום.

 

פודרה :

אבקה שנועדה לקבע את  המייק אפ והקונסילר, לנטרל ברק בפנים ולספוג שמנוניות, ולהעניק לפנים מראה חלק וקטיפתי.

הפידור נעשה באמצעות כרית פודרה או על ידי מברשת. רצוי להשתמש בפודרה שקופה על מנת לא לשנות את גוון המייק אפ אשר התאמנו לפנים. ישנם שני סוגים של פודרה :

פודרה בתפזורת- אבקתית, מקצועית, אוורירית ומקבעת את האיפור באופן מושלם מתאימה לעור מעורב עד שמן.

פודרה דחוסה- מטרתה בעיקר לתיקונים ולרענון עור הפנים מתאימה לעור יבש.

  • המלצה של דנה- פודרה על כל הפנים מומלצת רק למי שיש לה נטיה להברקה בפנים. אחרת, מומלץ לפדר באזור ה-T (מצח-אף-סנטר) ועל הלחיים, כבסיס לסומק (בשביל שהסומק יתפזר בשכבה אחידה).

לחיים :

להדגשת הלחיים מומלץ להשתמש בסומק ובברונזר. ברונזר הוא סומק בגוון חום המשמש להצללות כלומר, לחיטוב הפנים וכמשזף. הברונזר מגיע בטקסטורות שונות של מאט ומבריק,מומלץ לפזר את הברונזר על עצמות הלחיים,המצח,אף,סנטר וצוואר. למראה בריא וקורן מומלץ להניח סומק בגוון ורוד עתיק, ורוד-חום או פיץ' על תפוחי הלחיים.

  • המלצה של דנה- להשתמש במרשת רחבה ואיכותית המיועדת להנחת סומק כדי ליצור מראה טבעי ורענן המשתלב בצורה מושלמת עם העור.

שפתיים :

 למראה טבעי, מומלץ גוון הכי קרוב לצבע השפתיים שלך. קרם שפתיים מכילים בדרך כלל ויטמינים להגנה והזנה ומעניקים מראה נקי ורך, אם בחרת בליפסטיק רצוי לתחום עם עפרון שפתיים בגוון זהה על מנת לשמור על עמידותו. לא חייבים להשתמש בשפתון אלא מספיק קרם שפתיים עם מעט גוון. לא מומלץ להשתמש בגלוסים לראיונות עבודה.

 

גבות :

הגבות מהוות מסגרת לפנים ,גבות מסודרות היטב משדרגות את מראה הפנים. רצוי לסרק מהשאריות באמצעות מברשת מתאימה לסירוק גבות ,יש להדגיש באמצעות צללית במרקם מט או עפרון גבות התואמים לצבע הטבעי של השיער. חשוב מאוד להתאים את הצבע הנכון, לא בהיר מדי ולא כהה מדי כיוון שכל שינוי דרסטי משפיע על ההבעה שלנו את בטח לא רוצה להגיע לראיון עבודה במבט כועס או עייף...

 

צללית :

 גוון בסיסי או שניים, בקרם או באבן. עדיף במרקם מט ולטשטש היטב בגבולות לקבלת

מראה רך. להימנע מצבעים צעקניים ומנוצצים. שימי גוון בהיר על כל העפעף ובין העין לגבה וגוון מעט כהה יותר לאורך שקע העין. מומלץ גוונים טבעיים כגון חום.

 

איילינר :

אם בא לך להשקיע עוד כמה דקות, אפשר לתחום את קו הריסים העליון.  ניתן להשתמש בעפרון או צללית כהה, אם כי מומלץ לתחום באמצעות איילינר ג'ל הידוע בעמידותו לאורך זמן.

  • המלצה של דנה- מריחת איילינר דורשת יציבות ,מיומנות ודיוק, לכן ממליצה לך לתרגל מספר ימים לפני ולא בבוקר הראיון וכמובן לרכוש מברשת מקצועית המקלה על המריחה (חלק מהאייליינרים מגיעים כבר עם המברשת).

מסקרה :

המסקרה היא השלב הסופי אך החשוב ביותר! המסקרה מגדילה ופותחת את העין. משמשת להבלטה,הדגשה,עיבוי,עיגול וטיפוח הריסים. מומלץ בחום למרוח בנדיבות!  כאשר פעולת ההברשה מתבצעת מבסיס הריסים לקצוות.

  • המלצה של דנה- לראיון עבודה רצוי למרוח צבע קלאסי, חום או שחור. את שאר הצבעים המדליקים תוכלי לשמור ולהראות באירוע החברה הקרוב

לסיום, חייכי ותנשמי. בהצלחה!

 

הכר את המומחה שלנו: דנה לוי מאפרת בסגנון טבעי לכלות ואירועים, צילומי הריון ומשפחה, צילומי תדמית, איפור אקספרס לראיונות עבודה ופגישות עסקים. מנחה סדנאות אישיות וקבוצתיות. לדף הפייסבוק של דנה

המשך הכתבה
לפתוח עסק מהבית לאחר לידה
עצמאית בשטח
להקים את העסק שאת רוצה מכל מקום בכל זמן באמצעות האינטרנט
רוב הנשים שרוצות להקים עסק מהבית לאחר לידה עושות את זה כי מה שהן באמת רוצות זה לחיות טוב יותר.
הן רוצות להשאר בבית ולגדל את הילדים, לא להיות כבולות לבוס 
שאומר להן מה לעשות, להיות חופשיות ובעיקר לעשות רק את מה שהן אוהבת ולהרוויח על זה כסף. 

הנה העובדות: שיעור התעסוקה בקרב נשים בישראל (לפי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2010 ) עומד על 63% כשמתוכן 48% עובדות במשרה חלקית. 37% מהנשים אינן עובדות כשהסיבה העיקרית לכך היא טיפול בבני משפחה (ילדים) ובמשק בית. 
בנוסף  למרות שבימינו יש יותר נשים עובדות לעומת בעבר (בכל זאת 63%) הן עדיין מרוויחות פחות מגברים!

אז למה בעצם לפתוח עסק מהבית לאחר לידה?
אחד ההסברים לכך ששכר הנשים בהשוואה לגברים נמוך, הוא הבאת ילדים לעולם.
בעקבות כך מסלול הקידום של נשים נקטע פעם אחר פעם בעקבות היציאה לחופשת לידה,
בדיוק בשנים שנחשבות למשמעותיות ביותר מבחינת התקדמות של עובד.
אבל יש לי חדשות טובות – כל אחת יכולה להקים עסק מהבית!

 

 


אולי להקים עסק, נשמע לכן גדול מידי, כללי מידי, ומפחיד מידי. אבל היום יותר מתמיד אפשר (ואפילו רצוי) לעשות זאת, ללא איזשהו הון התחלתי ואפילו די בקלות. 
בעידן הדיגיטלי של ימינו יש יתרון גדול מאוד והוא שהאינטרנט מאפשר לנו את החופש להיות ולעשות את מה שאנחנו רוצות ולהרויח על זה כסף. האינטרנט מאפשר לנו את החופש:
לעבוד מכל מקום בכל זמן
לתקשר עם כל אחד בכל איזור בעולם
להגיע לקהל לקוחות בצורה מדויקת

רוצה להקים עסק מהבית? הנה 10 הצעדים לעשות את זה:

1. מצאי רעיון - זהו השלב הראשוני וההתחלתי כי למעשה ללא רעיון לא תוכלי להקים עסק מהבית. הדבר החשוב שצריך לעמוד בבסיס הרעיון הוא משהו שיעניין אותך או משהו שיש לך רצון להתעסק בו בעקבות התשוקה שלך או משהו שיש לך ידע בו אם כי ידע בהחלט ניתן לרכוש.

2. זהי את הצורך - מטרתו של כל עסק הוא לספק צרכים ולכן הרעיון שלך חייב לענות על צורך כלשהו צרכי האדם הבסיסיים הם המוצרים שהכי נמכרים! צרכים בסיסיים לדוגמא הם: כסף, אוכל, דיור, עבודה, ביטחון, הגנה, בריאות, שליטה...זהי את הצורך שברעיון שלך והתאימי לו מוצר/שירות. אבל חשוב שהמוצר/השירות חייבים להיות פשוטים להבנה/ליישום/לתפעול

3. בחרי את הנישה – נישה זהו תחום מצומצם, חשוב שתביני שאינך יכולה לפנות לכולם, המסר שלך צריך להיות ממוקד ויעיל וכך גם תוכלי לפרסם ולשווק אותו בצורה נכונה שתביא לתוצאות.

4. הגדירי את קהל היעד שלך - קהל היעד זוהי קבוצה ספציפית בתוך השוק אליו את מכוונת את המוצר/שירות שלך. קבוצה זו עתידה לרכוש את המוצר/השירות שלך. הגדרת קהל היעד נחוצה כדי לדעת בדיוק מיהם הלקוחות שלך וכדי למקד את הפרסום שלך עבור המוצר/השירות ובצורה כזו לדעת מהו השיווק שתוכלי לעשות.

5. צרי תכנית עבודה – צרי תוכנית שנתית (כן, כן כבעלת עסק עלייך לחשוב על שנה שלמה קדימה) בה עליך לבחור מטרות, משימות ויעדים בנוגע לעסק שלך. תוכנית עבודה למעשה נותנת את המסגרת לפעילות של העסק שלך בדרך להשגת היעדים והמטרות והופכת את העבודה למסודרת ומוגדרת.

6. צרי תכנית פעולה - תוכנית הפעולה היא נגזרת של תוכנית העבודה ויש המכלילים אותה בתוך תוכנית העבודה. בתוכנית העבודה התעסקת ב"מה" שלך (מה את רוצה מהעסק?) ואילו בתוכנית הפעולה תתעסקי ב"איך" (איך תשיגי את המטרות/יעדים, על ידי אילו פעולותו?). בשלב הזה אל לך להיות מתומצתת, אלא עלייך לכתוב בדיוק איך את מתכוונת להשיג את המטרות שלך, באיזה אופן.

7. הגדירי לוחות זמנים - לאחר שיש לך תוכנית עבודה מסודרת עם חזון ברור ותוכנית פעולה עם פעולות ברורות להשגת המטרה, נעבור לשלב הבא קביעת זמנים ולוח זמנים. לוח זמנים הוא הגורם הכי מרכזי בבניית תוכנית עבודה מכיוון שאי הצבת זמנים להשגת החזון, המטרה, היעדים למעשה ישפיע על כל תהליך וימנע ממנו להתממש. קחי יומן (אם אין לך אחד כזה זה הזמן לקנות :)) או לוח שנה גדול ועברי על תוכנית העבודה שלך ותוכנית הפעולה שלך, מקמי את המטרות ביומן על פי הזמנים בו את רוצה שיושגו או שלדעתך סביר שיושגו.

8. משימות שבועיות - כשאת עובדת מהבית ואדון לעצמך, במיוחד אם הילדים איתך בבית, קל מאוד למרוח את הזמן ולקפוץ מדבר אחד לשני. אז נכון שאין לך בוס על הראש ואת יכולה לעשות מה שאת רוצה אבל אל תשכחי שיש לך עסק לנהל, ולכן עלייך לקחת אחריות ולבצע את העבודה שלשמה החלטת להקים עסק מהבית. הדרך הקלה לעשות זאת היא לכתוב בכל תחילת או סוף שבוע משימות לשבוע הבא אחריו, המשימות צריכות להיות מוגדרות במסגרת של זמנים קבועים וידועים מראש.

9. התפתחות אישית - מהו המשאב/הנכס החשוב ביותר שלך - את! האם את משקיעה בעצמך? חשוב שתביני שאת יכולה להשיג כל דבר בחיים, הכל! אך זה תלוי ברמת המודעות שלך ובמידת ההתפתחות האישית שלך. התפתחות אישית היא מסע (שלא נגמר לעולם) והוא כולל צבירת ידע והבנת הפסיכולוגיה של ההצלחה, הגברת המודעות, פיתוח כלים, הרגלים, יכולות ומיומנויות. הלמידה היא אין סופית אבל ככל שתתמידי, תלמדי ותחקרי את תראי שלאט לאט תוכלי להשיג את המטרות שלך בקלות ושהשמיים הם ממש לא הגבול.

10. יישום - עלייך ליישם ולהוציא לפועל את כל הצעדים בלי יוצא מן הכלל 

(מתוך המדריך הפרקטי להקמת עסק מהבית ב 10 צעדים)

אל תוותרי עלייך ולעצמך, אני יודעת ומאמינה שאת יכולה לעשות את זה, זה הזמן שלך!
בהצלחה בעסק החדש שלך.

הכר את המומחה: הדר חמד עזרא | מייסדת Business Mom מלווה אמהות בהקמת עסק מהבית באמצעות האינטרנט | 


המשך הכתבה
15 השנים האבודות

15 השנים האבודות


אני פוגש נשים רבות בגילאי 30-50 ששואלות את עצמן שאלה מאוד מעציבה בהתייחס לעולם העבודה שלהן: "לאן נעלמו לי כל השנים האחרונות?". רבות מהן נמצאות במהלכה, בסיומה או לאחריה של תקופה שאותה אני מכנה "שנות הילדים הקטנים".

 

"שנות הילדים הקטנים" זוהי תקופה של 10-15 שנים בחיים, שמתחילה בהולדת הילד הראשון ונגמרת כאשר הילד האחרון מספיק גדול - בד"כ בגיל אמצע בי"ס יסודי - וזקוק פחות להשגחה צמודה. בשנים אלו נשים משקיעות ובצדק זמן רב ואנרגיה רבה בגידול הילדים הזקוקים להם, בדרך כלל על חשבון תחומים אחרים חשובים בחיים שלהן - קריירה, זוגיות, תחביבים, ובעיקר... על חשבון עצמן.

 

נדמה לי שאין צורך להרחיב למה חשובה העבודה שלנו וכמה חשוב מקום העבודה שלנו. אנשים שנפגשים שואלים מיד: "מה את עושה?", ולא בכדי. העבודה שלנו היא חלק מרכזי מהזהות האישית שלנו, מקום בו אנו מבלים שעות רבות מחיינו, מקום אפשרי ליצירת הישגים והצלחות, המקור לפרנסתנו, הסביבה החברתית בה אנו נמצאים ומקור חשוב למערכות היחסים החברתיות שלנו.

 

לידה בכלל ולידה של ילד ראשון בפרט, מהווים רגע מאוד מטלטל בקריירה. ע"פ מחקר שהתפרסם לאחרונה 54% מהנשים משנות את היקף העבודה שלהן עם לידת הילדים - צמצום המשרה, החלפת מקום העבודה למקום מותאם יותר להורות, הפסקה זמנית או קבועה. בקיצור, רגע מטלטל.

 

ופתאום, הילדים גדלים, ומגיע הרגע העצוב שבו נשים מגלות שאין להן בכלל קריירה. שהן במקרה הטוב הולכות לעבודה, ששווי השוק שלהן בשוק התעסוקה נמוך יחסית, שאין שום קשר בין תחום העיסוק שלהן ובין החלומות שלהן, שהן חשות - בצדק - תחושת החמצה, בזבוז ותסכול.

 

איך להימנע מתחושת בזבוז של החיים בעולם העבודה?

ישנם לפחות חמישה עקרונות יסוד חשובים:

 

לחשוב במונחים של "קריירה":

 

העיקרון הראשון והחשוב מכל הוא להחליף דיסקט ולהתחיל לחשוב במונחים של קריירה - ולא רק במונחים של עבודה, משרה, תעסוקה ופרנסה. כלומר, להתחיל "לחשוב קריירה" ולהפסיק רק "ללכת לעבודה".

מהי "קריירה"? זהו מצב שבו את יודעת מי את בצורה עמוקה, מה חשוב לך בחיים, איפה נמצא הלב שלך, מהן היכולות החזקות שלך, מהו הפוטנציאל הטמון בך - ומתוך הידיעה הזו את בוחרת לעצמך את הנתיב המקצועי הנכון עבורך, נתיב שמטרתו להשפיע לחיוב על האנושות תוך שימוש במכלול היכולות המיוחדות שלך. המילה "קריירה" מייצגת גם תמונה מרגשת ומלהיבה של העתיד, גם כיווני התפתחות הגיוניים לעתיד, גם בחירה בפועל של משרות ולימודים נכונים בדרך, וגם התמודדות עם מכשולים בדרך מחד וניצול הזדמנויות מאידך. ובקיצור - לחשוב בגדול, בהתלהבות, קדימה לעתיד.

 

לבחור קריירה, וכמה שיותר מוקדם:

 

העיקרון השני הוא להשקיע את שנות הבגרות הראשונות בבחירה מושכלת - שכלית, רגשית ורוחנית - של נתיב הקריירה לחיים. ההיגיון בבחירה מוקדמת זו הוא להתחיל מוקדם ככל האפשר בבניית ההתפתחות המקצועית בנתיב הקריירה, פשוט כי חבל על שנים שבהם סתם תבזבזו זמן בללכת לעבודה. את הבחירה נכון לעשות בשני הכיוונים בו זמנית: גם "מלמעלה למטה" – מהעתיד הבהיר יותר אחורה אל ההווה, וגם "מלמטה למעלה" - ביצירת התנסויות בהווה במטרה ליצור בהירות לעתיד שעדיין לא בהיר מספיק בשלב זה.

 

להקפיד על הכיוון, להתאים את הקצב:

 

העיקרון השלישי, אחרי שבחרתן כיוון ברור לקריירה, הוא להתאים את הקצב בנתיב תוך איזון מול שאר צרכי האמהות והמשפחה - לנוע יותר לאט, לעבוד קצת פחות - אבל תמיד תוך הקפדה על תנועה בכיוון הנכון.

ללא כיוון ברור, התוצאה תהיה תנועה אקראית, חסרת בהירות, חסרת מטרה, לעיתים במעגלים, מבזבזת זמן ואנרגיה.

 

להגיב מהר לשינויים:

 

העיקרון הרביעי נגזר ממציאות החיים הדינאמית - העולם משתנה, שוק העבודה משתנה, אנחנו משתנים - והוא מחייב אותנו לנוע קדימה באופן ממוקד תוך התמודדות עם שני סוגי דברים. הראשון - כל הקשיים והמכשולים - כל הדברים השליליים שמנסים להפריע לנו להשיג את מה שאנחנו רוצים ומחייבים התייחסות, שינויים, בחירות אחרות, ועוד. והשני - כל ההזדמנויות - כל הדברים החיוביים שצצים לנו בדרך, שאנחנו חייבים להקשיב להם ולבחון אותם, וניצול נכון שלהם מאפשר לנו להאיץ ולקצר תהליכים בדרך.

 

להתפתח ביחד ובמקביל לבן הזוג:

 

העיקרון החמישי רלוונטי לכל מי שחיה בזוגיות, והוא מאפשר להאיץ את תהליכי ההתפתחות האישיים שלך ביחד עם בן הזוג, תוך שימוש ב"עיקרון מטפסי ההרים". כאשר שני אנשים מטפסים בחברותא על הר, פעמים רבות אחד מהם משמש "עוגן" המאפשר את הטיפוס הפיזי של השני, ואז השני הופך ל"עוגן" ומאפשר את הטיפוס של הראשון. ובהקבלה, בחיי זוגיות נכון לצמוח במקביל בשתי הקריירות, כאשר לפעמים ע"פ הצורך, אחד מבני הזוג מהווה "עוגן" (ביצירת יציבות, בייצור הכנסה, בהקצאת זמן ואנרגיה להורות, וכדומה) בשעה שבן הזוג השני מטפס למעלה (לומד, מחליף משרה, נח, מתלבט וכדומה) - וההפך.

 

בקיצור, ניתן לבנות חיים בעלי קריירה משמעותית.

ניתן להתמודד עם צרכי ההורות הפעילה בשלב "שנות הילדים הקטנים" ובכלל.

הכול עניין של החלטה, בהירות, בחירה נכונה ופעולה נחושה.

 

 

הכר את המומחה: עמירם קאופמן הוא מאמן בכיר ומומחה לניהול קריירה. לחצו כאן לקבלת מתנה - הדו"ח המיוחד על "הסודות של קריירות מצליחות".

 

 

Image courtesy of photostock / FreeDigitalPhotos.net

 

המשך הכתבה
לכתבות נוספות
bunner-hmo-desktop
זכויות נשים בהריון
זכויות נשים בהריון
בהריון ועובדת? דעי את זכויותיך!

אם את בהריון וגם עובדת כדאי מאוד שתדעי את זכויותיך החל מהגנה מפני פיטורים והיעדרות בעקבות הבדיקות.

קראי עוד
שינוי קריירה לאחר לידה בעזרת גרפולוגיה - חלק א'
שינוי קריירה לאחר לידה בעזרת גרפולוגיה - חלק א'
להיות אמא בג'ונגל המקצועי

נשים רבות חשות לאחר הפיכתן לאימהות, כי סדרי העדיפויות שלהן השתנו וכי אינן מסוגלות או שאינן מעוניינות לחזור לאחר הלידה לתחום המקצועי הקודם שלהן

קראי עוד
שינוי קריירה לאחר לידה בעזרת גרפולוגיה - חלק ב'
שינוי קריירה לאחר לידה בעזרת גרפולוגיה - חלק ב'
שילוב בין אימהות לקריירה

לאחר לידה לכולנו עוברות מחשבות על שינוי הקריירה. הגרפולוגיה יכולה לעזור לנו כדי למצוא את הכיוון היותר נכון לנו. כיצד? הכל במאמר הבא.

קראי עוד
זכויות העובדת לאחר חופשת לידה
זכויות העובדת לאחר חופשת לידה
חוזרת מחופשת לידה? יש כמה דברים שכדאי לך לדעת
חזרת מחופשת לידה? יש כמה דברים שכדאי שתדעי. מבחינת הארכת חופשת הלידה, האם מותר לפטר אותך? מה היא שעת הנקה ועוד. 
קראי עוד
לפתוח עסק מהבית לאחר לידה
לפתוח עסק מהבית לאחר לידה
עצמאית בשטח
נשים רבות לאחר לידה חשות בצורך לשנות כיוון ולפתוח עסק מהבית. לפניכם 10 צעדים לפתיחת עסק מהבית.
קראי עוד
פוקוס על אמא עובדת- מנהלת רכש ויועצת שינה
פוקוס על אמא עובדת- מנהלת רכש ויועצת שינה
איך היא עושה את זה?

יקירה גז, אמא לאורי בן השנה וחודש, מתראיינת למדור

קראי עוד
פוקוס על אמא עובדת - מנהלת פרוייקטים
פוקוס על אמא עובדת - מנהלת פרוייקטים
איך היא עושה את זה?

שני מספרת לנו איך זה להיות אמא ומנהלת פרוייקטים במשרה מלאה

קראי עוד
אמא עצמאית
אמא עצמאית
4 אמהות, 4 עסקים

לקחנו ארבע אמהות עצמאיות לשיחה צפופה על עסקים ומשפחה

קראי עוד
לסיפורים נוספים
 Made with ❤ by PEOPLE
נגישות
הגדלת טקסט
הקטנת טקסט
ניגודיות גבוהה
ניגודיות הפוכה
פונט קריא
ניווט מקלדת
כיבוי ואיפוס מערכת
מערכת נגישות MAGMA