לשמור על התדמית שלך

סדרת כתבות "יוצאות לעצמאות" תעזור לך לעשות שינוי בחיים ולפתוח עסק עצמאי. יש לכן שאלות הנוגעות לעבודה בתור עצמאית? שלחו אלינו מייל.

לשמור על התדמית שלך
צילום: דנה אופיר

התמונה באתר/דף הפייסבוק שלנו היא הדבר הראשון שהלקוחות שלנו רואים. באמצעות התמונה אנחנו יכולות להעביר את המסר שלנו, לשדר ידידותיות, פתיחות או רצינות, בהתאם למהות העסק. הסתכלי על התמונה המצורפת לכתבה. מה את רואה? בחורה ידידותית, חייכנית וככל הנראה צלמת, בגלל שהיא אוחזת מצלמה. הכירו את יעל מיארה, צלמת צילומי לידה, שבמסגרת העבודה שלה היא צריכה לשדר רוגע וחביבות. נכון שרואים עליה?  

 

מי את ומה את רוצה?


לא סתם אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. תמונת תדמית טובה יכולה להסביר בצילום אחד מה ההתמחות שלך, מה הערך המוסף שאת מביאה למוצר ולאיזה קהל יעד את פונה. לרואה חשבון למשל, תתאים תמונה מעונבת ורצינית שמשדרת סדר, ארגון ומקצועיות, לעומת ליצן לימי הולדת שצריך לשדר צחוק, כיף ושמחה.

צילום התדמית מראה ללקוח רואה מי בעל המקצוע שהוא מצא בגוגל או קיבל עליו המלצות ומשלים את דף ה"אודות" שטרחנו לנסח- ההתרשמות הראשונית מאיש המקצוע, עוד לפני שהלקוח הרים טלפון והכיר אותך.


טיפים לצילום תדמית מוצלח:

  • איפור ושיער-  צילום תדמית טוב הוא השקעה לכמה שנים, לכן כדאי להשקיע בסידור השיער אצל ספר ובאיפור מקצועי וטבעי. אני ממליצה על פן, או אם את בעלת שיער מתולתל, לסדר את התלתלים כך שייראו מסודרים ויפים.
  • אביזרים נלווים-  הביאי לצילומים אביזרים נלווים שמאפיינים את מהות העבודה שלך ויעבירו ללקוחות במהירות את  אם את יועצת שינה הצטלמי עם תינוק  ואם את קונדיטורית הצטלמי עם סינר ואם את יוצרת הצטלמי עם המוצרים. הוספה של אלמנט הקשור בעיסוק תשדרג  את התפיסה הראשונית ותשדר מקצועיות. לא תמיד צריך להוסיף אביזרים. לפעמים רק להיות את עצמך יכול לשרת את המטרה.
  • בגדים וסטיילינג- שאלי את הצלם אם תוכלי להחליף מספר בגדים במהלך הצילומים ובחרי בגדים שמחמיאים לך. אני מציעה לא ללבוש לצילומים בגדים עם פסים, נקודות או עם דוגמאות מקושקשות.
  • תחום ההתמחות-  במידה ואת עוסקת במספר תחומים רצוי לעשות מספר סשנים ביחד, כשבכל סשן תצטלמי עם אקססוריז ולבוש אחר, בכדי שתהיה לך אפשרות להחליף את התמונה בכל עת שתבחרי ולא תצטרכי להצטלם שוב. כך שברגע שתחליטי שבתקופת זמן מסויימת את רוצה לשים דגש על קידום אחד מהתחומים, תוכלי להשתמש בתמונה המתאימה בפרופיל שלך וגםבכתבות מקצועיות שתשלחי לאתרים גדולים.

אני ממליצה לערוך את הצילומים בסטודיו, מבחינת המחיר והאיכות, אם כי ייתכן שתעדיפי להצטלם במקום העבודה שלך. הסבירי לצלם בשיחת טלפון מקדימה את ה"אני מאמין" שלך בעסק ולאילו מטרות את צריכה את הצילומים. תארי לו איך את רואה את התמונות בעיניי רוחך ואילו תחושות את רוצה להעביר ללקוח שרואה אותך בפעם הראשונה. כך תגיעי לתוצר סופי שיעביר ללקוח בדיוק את מי שאת, בצורה הטובה ביותר. 

 


הכר את המומחה: דנה אופיר היא צלמת תדמית ומשפחה ב"סטודיו דנה אופיר". 



 Made with ❤ by PEOPLE
נגישות
הגדלת טקסט
הקטנת טקסט
ניגודיות גבוהה
ניגודיות הפוכה
פונט קריא
ניווט מקלדת
כיבוי ואיפוס מערכת
מערכת נגישות MAGMA